این فرهنگ کثیف اسلامی

اخبار را مرور می کردم که در سایت ایسنا عکسی نظرم را جلب کرد. کودکی که در مراسم عزاداري عراقي‌هاي مقيم قم، شمشیری در دست دارد. ظاهرا می خواهد نشان دهد که از دست آوردهای عاشورا می خواهد دفاع کند! شاید هم نظر دیگری داشته باشد. اما یک چیزی برای من که خود زمانی اسیر این اندیشه های خرافی و عقب مانده بودم، یک چیز خیلی مهم است.

 

عکس از خبرگزاری ایسنا

لابد این کودک فردا که بزرگ شد، باید بپذیرد که مسلمان است و فرهنگش هم غوطه ور بودن در همین لجنزار مذهب است. خودم را به یاد می آورم که همراه مادرم در این گونه مراسمها شرکت می کردم. نمی فهمیدم و نمی دانستم موضوع چیست. یکسری از بزرگترها که آنها هم بزرگترهایشان بهشان گفته بودند چیزهایی را در گوشمان می خواندند. در مدرسه هم که قربانش روم همین بود و هست. نمی دانستم چرا باید سینه زنی کنم و خودم را لت و پار کنم. درد سینه را به جان بخرم و آخرش هم بگویند اجرت با امام حسین! راستی آنها که می گویند مردم ایران یا عراق و افغانستان و جاهای دیگر مسلمانند، به این فکر می کنند که این مردم از کودکی مورد سمپاشی این افکار کثیف و خرافی قرار می گیرند؟ که فردا بزرگتر شدند و خواستند این خرافات را کنار بگذارند، باید نگران جانشان باشند؟ و در نهایت در کنج خانه شان همه اینها را خرافه و بدور از عقل و منطق خود بدانند و باروش نداشته باشند؟

امروز که من این خرافات را قبول ندارم و باورم چیز دیگری است، چگونه می توانم به زبانش بیاورم؟ بعد عده ای می گویند فرهنگ مردم همین است. جمعش کنید این فرهنگ کثیف و عقب مانده را که اگر کسی مخالفش بود نمی تواند یک کلمه هم حرف بزند. باید دنیا را از شر بیماری مذهب خلاص کرد. مطمئن باشيد با سقوط رژيم اسلامى بساط این حماقتهای مذهبى و ملى را بکلى بر مى چيند. این کار ما کمونیستها و نیروهای مترقی و سکولار است. مردم لایق فرهنگی مدرن، انسانی و پیشرو هستند.

.

+ در همین رابطه، ایمان شیرعلی در فیس بوک ویدویی شیر کرده که در توضیحش می نویسد:

مذاهب بشدت اراده انسان و مالکیت و حق مالکیت و تصمیم گیری انسان نسبت به نفس خود و اَعمال و افکار خود را نشانه میگیرند و یکباره همۀ این اصلها را که در واقع آدمیت ما را تشکیل میدهند بمصاف میطلبند. جسم ما، افکار ما، حضور ما و زندگی ما همه متعلق به خداوندگار آنان است. خدای محمد و عیسی، خدای موسی و ابراهیم و زرتشت، همه داعیۀ مالکیت ما را دارند و ما بردگانی هستیم و شاید طلخکانی در بارگاه آنان. مذاهب به معنای واقعی قدرت تصمیم گیری، خواستن و نخواستن، بودن و نبودن را از انسان سلب میکنند. سلب کردنی که در هیچ شرایطی داوطلبانه نیست چه آنان که می پندارند به این ظلم ایمان دارند و چه آنانی که خداناباورند و با خون خود تقاص پس میدهندهمه و همه اسیر این جبر تاریخی مذهب و خدایان مذهبند… #


پاسخی بگذارید

